За традицією пісню вчимо частинами: фразами, реченнями, куплетами. Починаємо зазвичай з першого куплету, але якщо фонетичний текст незручний , то краще вчити куплет з найбільш зручною фонетикою . Іноді легше почати розучування з приспіву, якщо він мелодійно легше запам'ятовується.
Перед першим проспівуванням діти повинні почути призначений для розучування фрагмент принаймні тричі. При цьому кожен раз перед прослуховуванням має бути поставлено нове завдання , наприклад : заспівай про себе, з учителем, покажи рух мелодії рукою. Конкретних завдань може бути поставлено багато, а мета одна - вивчити правильно і грамотно. Складні фрагменти обов'язково вичленяємо і вчимо окремо . Сам процес розучування стає більш цікавим для учнів завдяки різним завданням вчителя, виконуючи які дитина вносить елементи самостійності, творчості.
Методи, які я застосовую:
1. Розучування по слуху;
2. Вивчення із застосуванням тактування;
3. Розучування по графічному запису;
4. Розучування з опорою на нотний запис;
5. Розучування за допомогою ручних знаків ступенів;
6. Використання кисті руки Г. Струве «Рука- нотний стан»;
7. Вільне диригування , пластичнеінтонування .
У своїй роботі використовую всі перераховані методи, як окремо, так і в різних поєднаннях, залежно від труднощів творута від завдань навчання, що стоять на даному етапі. Найчастіше використовую ручні знаки ступенів, застосовувані в ладової сольмізації, «Пальцовку» Г.Струве.
|