Вітаю Вас Гість | RSS
Головна » Каталог файлів » Реєстрація » ВхідП`ятниця
03.05.2024
13:43
Головна » Файли » Мої файли

Конспект заняття «Звуковисотність і метроритм»
29.01.2015, 17:56

Тема: Звуковисотність. Метроритм.

Мета: Узагальнити і систематизувати знання з тем «Звуковисотність» і «Метроритм». Розвивати звуковисотний слух, фонематичний слух, співацькі і хорові навички та навички гри на ДМІ. Виховувати інтерес до музики, творчо використовувати музичний матеріал на сцені.

Дидактичні засоби навчання:

Німа клавіатура, звукоряд, інструкції для вихованців, методичні поради щодо використання завдань, конспекти, пісенники, конверти з завданнями, ДМІ, рольові атрибути.

Обладнання: фортепіано, ДМІ, стенд «Звуковисотність», нотний стан (на дошці) з нотами (на липучках), пісенники, виставка кросвордів та ребусів.

Вид: заняття застосування знань, умінь та навичок.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Музичне вітання.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  «Музика – уява – фантазія – казка – творчість – це доріжка,   ідучи якою, дитина розвиває свої духовні сили.

   Музична мелодія будить у дітей яскраві уявлення. Вона ні з чим не зрівняний  засіб виховання творчих сил розуму.    В.О. Сухомлинський.

  1. Ознайомлення вихованців з темою і формою практичного заняття, його метою, планом.
  2. Основні завдання.
  3. Інструкції для гуртківців.

 

ІІІ. Навчально-програмний етап.

Казка «Про чарівні звуки та дівчинку  Сольмінка».

 

Ведуча: Жила собі колись дівчинка, яка дуже любила музику і співала безліч усяких пісень, мала такий чистий і дзвінкий голос, що всі стали називати її Сольмінкою. Якось увечері, стомившись від довгого дня, Сольмінка заснула, залишивши музичні звуки без нагляду. Прийшов злий чаклун Барабан, товстий і незграбний. Зібрав всі звуки у торбу, і пішов, наспівуючи якусь мелодію так фальшиво, що аж вітер завивав поривчасто й сердито… Сонечко від сорому сховалося за хмару, а пташки летіли так далеко, що потім довго не було чути їхнього веселого щебетання. Бідолахи звуки плакали, стогнали, а Барабан все співав і співав. Прокинувшись від шуму, Сольмінка почала плакати і просити не знущатися над звуками і повернути їх їй. А коли дівчинка спробувала заспівати., – то не змогла пригадати жодної мелодії.

Тяжко заплакавши, вона зрозуміла, що чарівний світ музики втрачено назавжди.

Та відмовлятись від пісень Сольмінка не хотіла. Зібравшись з духом, дівчинка вирушає на пошук своїх втрачених друзів – музичних звуків.

Довго ходила Сольмінка різними шляхами, побувала у багатьох містах і селах, але музичних звуків так ніде і не зустріла.

Стомившись, вона сіла при дорозі та й засумувала:

 

Сальмінка: - Скрізь по світу я блукаю,

                   Обійшла усі краї,

Та даремно я шукаю

Звуки втрачені свої!

Хто мені покаже путь,

Де тепер вони живуть?

 

Ведуча: Та навкруги все мовчало. Ніхто дівчинці не відповідав.

 

Сольмінка: (співає: «Вийди, вийди сонечко». (укр. нар. пісня))

- Сонечко миле,

Сонечко любе,

Ти всіх, у світі

Грієш, голубиш.

Ти осявало ріки і луки,

Може, стрічало зачаровані звуки?

 

Ведуча:      - Сонечко відповідало:

- Я дуже втомилось,

Бо довго не спало.

Із сходу на захід

Пливу я по колу,

Не відпочиваю

Ніколи-ніколи.

Треба Землю обкружляти,

В небі хмари розігнати.

Та коли ти просиш дуже,

Я піду з тобою, друже,

Спробуєм удвох знайти

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

І покотилося Сонечко золотою стежкою, ведучи за собою Сольмінку в королівство чаклуна Барабана.

Тільки Сонечко скотилося за горизонт,як дівчинка віч-на-віч зустрілася з тим  самим велетнем, що  відібрав у неї  улюблену музику.

Чаклун натупав на дівчинку. Він сердився, погрожував, кричав, що не віддасть музику, що тільки сам буде грати і співати.

Та дівчинка не відступає,

Просить чаклуна, благає…

І той, нарешті, Сольмінці сказав:

- Якщо ти справді

Хочеш звуки повернуть,

Збирайся швидше

У далеку путь!

Та перш ніж вирушати,

Спробуй відгадати

Загадку одну,

Музичну, непросту:

Ці лінії дивні

Не просто чарівні.

Їх знає чудово

Співак, музикант.

Хто ноти читає,

Їх завжди впізнає.

А як вони звуться?

(Нотний стан)

Тілько-но Сольмінка відгадала загадку про нотний стан, як щось загуркотіло, дзенькнуло, і перед дівчинкою з’явився казковий сад. Навкруги росли екзотичні пальми, дивні пахучі квіти, співали надзвичайні пташки з яскравим пір’ям, розливалися веселкою фонтани… Сольмінка просто заніміла від такої краси. Все пливло, наче уві сні, квіти віталися з дівчиною і кликали її до себе.

Схвильована, стояла вона перед грізним чаклуном і уважно слухала, що той розповідав.

- Це таємний сад, чудовий.

Не справжній, а казковий.

Тут мусив звуки я сховати,

Щоб їх у тебе відібрати.

Та я не тільки їх сховав,

Ще й як слід зачарував.

Довго Сольмінка вмовляла Барабана повернути їй музичні звуки. Нарешті він змилостився і сказав:

- Якщо так, візьми з собою

В путь далеку вірну зброю.

Працюватимеш сумлінно –

Переможеш неодмінно!

Коли звуки відшукаєш,

Заспіваєш і заграєш!

(Підкажіть, що Барабан підказав взяти з собою на пошуки музичних звуків?)

Сольмінці вручають музичні знаки і розповідають, що вони означають: ключ, знаки альтерації, ноти з тривалостями, паузи.

Зібравши все необхідне, Сольмінка вирушила в путь шукати своїх улюблених друзів – музичні  звуки.         

Для детального ознайомлення натисніть  Викачати з сервера

Категорія: Мої файли | Додав: SUZIRYA
Переглядів: 607 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [10]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Друзі сайту
  • Полтавський РБДЮТ
  • Гурткова робота РБДЮТ
  • Гурток "Сузір'я"
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz